mandag den 23. maj 2011

PRAYERS FOR BOBBY

Bobby og moderen

Lørdag klokken cirka 22:30 besluttede min søster og jeg os for, at vi skulle se film. Vi er begge meget store fan af romantiske film, så derfor blev det "Prayers for Bobby". Vi troede, at den var lidt mere romantisk end den egentligt er, men fuuuuuuuck, hvor er den skide-hamrende-god! (som i virkelig god).

Det her handler filmen om:
Den handler om drengen, Bobby, som finder ud af, at han er homoseksuel. Dog er det ikke så ligetil for ham, for han er opvokset i et meget kristent hjem. Historien foregår i 1982, så derfor er der heller ikke så meget tolerance overfor homoseksualitet. Bobbys familie, især hans mor, tager afstand fra homoseksualiteten og hans forældre sender ham til psykolog, så han kan blive helbredt og komme på "bedre tanker". Bobby holder fast i, at han altså er homoseksuel og han bliver derfor uvenner med sin mor, som ikke vil have noget at gøre med ham, hvis han er homoseksuel. Derfor flytter Bobby til Portland, over til sin kusine, som ikke tager afstand fra ham, selvom han er homoseksuel. I Portland møder Bobby David på et bøsse-diskotek. Hvad der sker videre, vil jeg ikke fortælle, for det ødelægger filmen.

Min søster og jeg græd uafbrudt de sidste 45 min. Det var ikke bare sådan, at tårerne rendte ned af kinder - det var virkelig gråd. Sådan hulk. Den ligger i top 2 over, film jeg har grædt mest over. (Okay, jeg har også let til tårer - men alligevel, top 2 er ret godt klaret :-P)

SE DEN! :-P

Hvis I har set den, hvad synes I så om den?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar