søndag den 5. juni 2011

LES MILLS KONCEPTTIMER

Måske skulle jeg lige forklare hvad Les Mills og koncepttimerne går ud på. Les Mills er et firma, eller noget i den dur, som sætter nogle programmer sammen med musik og øvelser. Koncepttimerne er så nogle timer med forskellige former for motion. Der er bl.a. BodyStep, hvor man selvfølgelig stepper på en bænk, BodyPump, hvor man træner med vægte, BodyCombat, hvor man dyrker noget kampsport inspireret motion og BodyFlow, som er noget med balance og vejrtrækning osv. De har også nogle flere koncepter, men det er de her fire, som der er i det fitnesscenter, hvor jeg træner. Programmerne, som de bikser sammen, bliver brugt til træning i tre måneder, og derefter kommer der et nyt program, som også varer tre måneder osv...



Denne sang bruger vi til BodyFlow/BodyBalance, som er en blanding mellem pilates, yoga og tai chi. Den er dejlig afslappende og bruges til balancenummeret. Dog stinker jeg til det med balance ;-)




Den her sang bruger vi til det nye BodyPump program. Den bliver brugt til nummeret for triceps. Den er smaddergod med alt det bass. Den kan man sagtens bruge til styrketræning.




Den her sang bliver brugt til BodyStep. Dog er det et lidt andet remix, som bliver brugt. Nummeret bliver brugt til et benstyrke-nummer. Nummeret har tidligere været brugt til BodyPump i et andet remix. Smaddergodt nummer. Især når man lige skal klappe i takt inden nummeret til BodyStep :-P




Dette powerfyldte remix blev brugt til et tidligere BodyCombat program, som det sidste nummer. I nummeret skulle man bare smadre igennem. Sådan, fo' real! Man skulle hamre så hårdt frem i ingenting, at skulderen blev så smadret, hvilket den helt klart gjorde :-D Det var et rigtig fedt nummer! Slå igennem, når I hører den her sang! :-P


Jeps. Jeg er meget glad for koncepttimerne, som Les Mills bikser sammen. Jeg er overhovedet ikke motionsfreak - slet ikke. Træningen har bare hjulpet mig, så jeg har fået mere selvtillid og selvværd. Jeg er ikke den generte mus mere, som jeg har været. Nu er jeg glad ved mig selv og jeg er glad ved den her træning. Man kan jo selv bygge træningen op, som man vil. Hvis man er til yoga, jamen, så tager man en BodyFlow time. Hvis man hellere vil have noget styrketræning, så tager man selvfølgelig en BodyPump time. Jeg synes det er en hammergod sammensætning de har.

Jeg vil meget gerne være BodyStep instruktør, når jeg fylder atten. Det er lidt mit mål :-)

Læs mere om Les Mills på deres hjemmeside HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar